úterý 25. června 2024

Poodří

 

O víkendu jsem provedla malou kontrolu rybníků po bouřkách. Měla jsem štěstí, žádné velké škody jsem nenalezla, jen cesta kolem jednoho rybníka byla zalitá vodou, takže celá procházka proběhla v mokrých botách. Stav ptactva však naznačoval, že řeči o velkém úhynu mláďat nejsou plané. Viděla jsem několik ptáků, kteří měli jen jedno nebo dvě mláďata, zato ty první snůšky tvořilo až 10 mladých - už odrostlých. Namlouvací tanečky lysek však dávají naději, že snad někteří ptáci ještě mladé vysedí.

4 komentáře:

Jitka řekl(a)...

Krásné místo,ale je mi líto těch mláďat.Také jsme projeli místa,kde byly labutě s mláďaty a ty někam zmizely.Přitom párek a šest mladých.Možná se přesunuly na jiný rybník.Měj se hezky

můj FOTO svět řekl(a)...

díky, ... ano, je to možné (člověk chce věřit té lepší variantě!!)

Jara D. řekl(a)...

Krásné místo.Dnes ráno jsem také pozorovala kačenu se šesti kačátky. Přeji krásné letní dny a příjemné pozorování.

můj FOTO svět řekl(a)...

děkuji, ... ano, ano, na vodní ptáky je hezký pohled!!!!