neděle 28. července 2024

Žluna zelená - Picus viridis

 


Dnes ráno mě navštívila žluna!!! Poslouchám její ťukání už několik dní, ale nepodařilo se mi ji zachytit skrz hustou korunu stromu. Takže až dnes. Protože jsem fotograf "neuměl", nedokázala jsem nastavit foťák tak, abych zmenšila nekvalitu fotek z důvodu ranního šera!!! Po chvíli pták odletěl na nedaleký strom, kde se mi ho podařilo na pár sekund  ještě zachytit a pak frrr.....!! Teď ještě vyfotit mlynaříka, který se mi taky letos stále objevuje před oknem, ale Bohužel ... neposedí a neposedí!!!

6 komentářů:

Jitka řekl(a)...

To jsou nádherné fotografie.U nás také poletuje na modřinu žluna.Manžel vidí z gauče na modřín a každou chvíli na mě volá,kdo tam je.Já v kuchyni většinou u sporáku než nařídím foťák je dávno pryč.Tak jsem mu tam dala foťák,že může fotit on.Mlynařík je každou chvíli na krmítku na pitku.Jenže nefotím,stativ mám v autě a mé ruce,akorát jsem potom naštvaná.Hezký den

můj FOTO svět řekl(a)...

děkuji, já se stativem nepracuji, ten by mě jenom zdržoval a proto mám tolik "roztřepaných" snímků ....

Kaleidoskop podle Hanky řekl(a)...

Tohle jsou moc dobré záběry, nejen krásné, ale vzácné svou jedinečností. Já ptáky téměř nefotím, pokud nejsou ve voliéře, mám obyčejný foťák a zaměřím se spíš na to, co mi "postojí a neodletí" 😎. Tady u nás moc ptáků ani vidět není.

můj FOTO svět řekl(a)...

děkuji, já jsem si koupila foťák právě na ptáky, ale dost se mi třese ruka, takže na dálku to není to pravé ořechové. Tenhle ptáček byl ale jen pár metru od okna, jen kdyby bylo víc světla. .. ale co, i tak mi udělal radost .....

VendyW řekl(a)...

Musím obdivovat ty krásné detailní fotky. To jsou ořezy, nebo dlouhé sklo?

můj FOTO svět řekl(a)...

děkuji, ořezy to nejsou. Pták mi přistál pár metrů od okna, takže dobré podmínky (kromě toho, že bylo šero), jen ty dvě fotky mezi větvemi už byly na dálku ...